FAQ - ofte stilte spørsmål

FAQ - ofte stilte spørsmål

Vi vet at det kan være vanskelig å vite hvilken ringstørrelse du har på dine ulike fingre. Husk at vi har gratis bytte og at du kan enkelt kontakte oss her om du har noen spørsmål.

Du kan benytte deg av tre forskjellige metoder for å finne din perfekte størrelse. Hos Leo Chevon indikerer vi ringestørrelser etter EU-størrelser.

 

METODE 1

Se vår enkle video-guide her.

METODE 2

Nå kan du raskt og enkelt finne ringstørrelsen din gratis med vår ringstørrelsemåler. Klikk her for å bestille ringstørrelsemåler.

METODE 3

Bruk en ring du allerede eier eller en som passer, og match den med sirklene i vår enkle størrelseguide. Da vil du finne din perfekte ringstørrelse.

KLIKK HER FOR Å LASTE NED VÅR ENKLE STØRRELSESGUIDE

 

Lykke til, og husk at det bare er å kontakte oss her eller bruk kontakt@leochevon.com om du har noen spørsmål!

Halskjedene våre ligger i forskjellige lengder mellom 40-55 cm - korte og lange. Flere av halskjedene har en justerbar del som passer perfekt til å tilpasse lengden slik du ønsker deg. I produktbeskrivelsen til halskjedene kan du se hvilken lengde det har og om de er justerbare.

Det er så mange måter å style halskjedene våre på. Vi synes at halskjedene er fine og enkle når de brukes alene, både med og uten anheng, eller så kan du få en mer stilig look hvor det er anheng på det ene halskjedet og ikke på det andre.

Halskjedeguide

Se vår enkle video-guide her.

Det kan være vanskelig å finne ut nøyaktig hvilken størrelse du skal bruke på ditt armbånd. Derfor har vi laget en guide som vil hjelpe deg med å finne den perfekte armbåndsstørrelsen. 

Normal armbåndstørrelse for kvinner og menn er: 18 cm (S/M) & 21 cm (M/L).

Hvordan liker du å ha smykkene dine? Liker du at smykkene dine sitter litt løst eller foretrekker du at de er festet tettere? Dette har en betydning i hvilken størrelse du skal velge.

 

Slik finner du størrelsen din:

Du kan finne din størrelse ved å måle omkretsen til håndleddet. Vi anbefaler at du måler det stramt med et målebånd på det bredeste punktet - det vil vanligvis være på toppen av håndleddet. Når du måler her, sikrer du at armbåndet ditt ikke blir for stramt eller løst, men selvfølgelig er det også veldig individuelt hva du føler er mest behagelig

Legg til cirka 2 cm i tillegg til omkretsen rundt håndleddet ditt - igjen er det viktig at du tenker på hvordan du liker at smykkene dine skal sitte. Hvis du liker smykkene dine løse, pluss på 3 cm i tillegg til omkretsen rundt håndleddet ditt. 

Om du for eksempel måler 16 cm og ønsker at det ikke skal være løst, skal du altså velge størrelse 18 cm (S/M). Vi personlig anbefaler at armbåndet ikke sitter løst, da vil det være mer ubehagelig å ha på seg.

Usikker på ringstørrelsen din? Våre unike justerbare ringer er enkle å justere og vil passe alle dine fingre, uansett form. Guiden nedenfor illustrerer hvordan man justerer en justerbar ring.


Nei, leveranser i Norge er tollfrie. Vi er norsk smykkebutikk som leverer alle sendingene fra Norge.

Din bestilling vil bli sendt innen 1-2 arbeidsdager fra det tidspunktet du bestiller. Når bestillingen sendes via Bring, vil du motta en leveringsbekreftelse på mail. Alle bestillinger blir levert tollfritt fra vårt lager i Oslo, Norge. Leveranser til norske adresser sendes med sporing.

Leveringstid: Norge: 1-3 virkedager med sporing. Internasjonalt: 7-10 virkedager.

Følgende fraktkostnader legges til i bestillingen din:

Gratis frakt fra 699 kr og gratis bytte på bestillinger i Norge.

Med sporing:

Europa, USA og Australia: 199 kroner

Innenlandske og internasjonale bestillinger blir sendt med Bring/Posten og vil bli levert til din postkasse. Du kan spore pakken din hos Posten.no. Du vil motta en leveringsvarsel på e-post når pakken din er på vei. Pakker som ikke kan leveres i postkassen sendes til nærmeste postkontor/Post i Butikk for henting.

Noen forsinkelser kan oppstå under salg, veldig travle perioder, helligdager og tunge værforhold. Leveringstider gis kun som retningslinjer, og tar ikke hensyn til mulige forsinkelser.

Klikk på denne linken og følg instruksene for å registrere din retur hos Leo Chevon.

RETUR

Returpolitikken vår varer i 14 dager. Hvis det har gått 14 dager siden du mottok pakken din, kan vi dessverre ikke tilby deg refusjon. Fra 1. november er bytteretten vår er forlenget til 15. januar 2025 på grunn av julesesongen. For å være kvalifisert for retur, må varen din være ubrukt og i samme stand som du mottok den. Den må også være i originalemballasjen.

Om du ønsker pengene refundert har vi en fast fraktkostnad ved retur på 69 kroner. Dette vil trekkes fra det totale beløpet som refunderes tilbake til kunden. 

PS: Angreretten gjelder ikke åpnede eller brukte øredobber på grunn av hygieniske årsaker.

 

Om du har noen spørsmål, kontakt oss gjerne her

Klikk på denne linken og følg instruksene for å registrere ditt bytte hos Leo Chevon.

Bytteretten vår er forlenget til 15.01.2023 på grunn av gavesesongen. For å være kvalifisert for retur, må varen din være ubrukt og i samme stand som du mottok den. Den må også være i originalemballasjen. PS: send varen(e) kun i plastlommen(e) som følger med.

Det er også mulig å bytte varen(e) inn i et gavekort på tilsvarende sum.

Du har to alternativer ved bytte:

1. Legg inn en ny bestilling umiddelbart på de nye varene du ønsker å bytte til, så vil vi refundere deg når vi mottar og godkjenner returen fra deg. Om du har benyttet en rabattkode på varen(e) du ønsker å bytte må du kontakte oss på kontakt@leochevon.com

 

(Har du valgt faktura, logg inn på din Klarna-konto og registrer at du har sendt en retur. Klarna vil da fryse din faktura til din retur er behandlet)

2. Send varen(e) som du ønsker å bytte i retur til oss, og når vi mottar varen(e) og godkjenner dem vil vi sende deg produktene du ønsker å bytte til. Varen(e) du ønsker å bytte til registrerer du når du gjennomfører returen din.

Gavekort: Om du ønsker gavekort på tilsvarende sum er dette også mulig. Følg linken øverst på denne siden for bytte/gavekort.

Ved bytte mer enn én gang på samme ordre vil dette koste 49 kroner per ekstra bytte.

PS: Bytteretten gjelder ikke åpnede eller brukte øredobber på grunn av hygieniske årsaker.  

Om du har noen spørsmål, kontakt oss gjerne her.

Hvis smykket ditt er ødelagt kan vi selvfølgelig hjelpe deg. Vi vil at smykkene dine alltid skal være i best mulig stand, så vi vil hjelpe deg så snart som mulig. 

Om du trenger en reparasjon på smykket, kan du kontakte kundeserviceteamet våres, der du oppgir ordrenummeret og årsaken til klagen din - du kan sende det i en melding til følgende post: kontakt@leochevon.com
 

Når du sender oss en e-post, er det fint om du sender ved et bilde av smykket som er ødelagt. Da er det lettere for våres kundeserviceteam å hjelpe deg videre. 

Klikk på denne linken og følg instruksene for å registrere ditt bytte hos Leo Chevon.

Hvis du ønsker å få pengene tilbake, må du sende smykkene tilbake til oss innen 14 virkedager.

Når vi mottar smykkene og kontrollerer at det er i samme stand som da jeg sendte det til deg, vil jeg tilbakebetale pengene til kontoen der kjøpet ble gjort.
 

Vanligvis tar det 3-5 virkedager fra jeg behandler refusjonen til pengene er på kontoen din. Du vil motta en e-post så snart jeg har startet refusjonen. Deretter er det opp til banken din å godkjenne overføringen.

Hvis du ikke vil at pengene skal tilbakebetales til kontoen der kjøpet ble gjort, kan jeg tilby et digitalt. Hvis du vil ha gavekort, er det bare å velge "Store Credit" når du registrerer returen din.

Behandling og lagring av smykkene

Smykker må tas vare på for å forbli vakre. Med det i bakhodet, her er noen nyttige tips for å ta vare på smykkene dine best mulig. Vi anbefaler å fjerne smykkene når du er i kontakt med vann. Dette gjelder også når du er i kontakt med kosmetikk, hårprodukter og parfyme for å unngå unødvendig slitasje.

Bruk en myk og tørr bomullsklut eller mikrofiberklut til å gni overflaten forsiktig med lunket vann. Ved å gjøre dette vil du gjenopprette glansen til smykkene dine. Ikke bruk noe poleringsmiddel eller lignende.

Oppbevarer gjerne smykkene separat for å unngå riper fra de andre smykkene dine. Pakk dem enten inn i smykkeboksen som fulgte med pakken eller i den lufttette plastposen. 

PS: Du er ansvarlig for tilstanden til smykkene dine.

Nei, du blir ikke grønn på huden av smykkene våres. Årsaken er at smykkene våre er laget av sterlingsølv eller rustfritt stål.

Les gjerne mer om behandling av smykkene dine her: https://leochevon.com/pages/behandling-av-smykkene

Alle produktbeskrivelsene vil fortelle deg nøyaktig hva produktet er laget av. Flesteparten av smykkene er laget av sterlingsølv eller rustfritt stål. 

Gullbelagte smykker - består av et tynt lag med ekte gull . Det er utsatt for fargetap, raskere og enklere enn smykker som er gullfylt. Sølvet eller metallet dyppes i et bad med elektropletteringsløsning, med en klump av solid gull. Når en elektrisk strøm påføres, blir et tynt lag gull avsatt på metallet. Siden pletteringen er ganske tynn, kan utsiden av smykket (og derav fargen)  slites.

Smykker laget av sterlingsølv - Sterlingsølv er en blanding av rent sølv og noe annet metall, vanligvis kobber. Den resulterende legeringen gir sølvstyrken. Standarden er minst 92,5% sølv. Derav 925-stempelet som du ser på alle våre smykker som består av sterlingsølv.

Smykker laget av rustfritt stål - Rustfritt stål er en jernholdig legering - et stoff som består av to eller flere kjemiske elementer - brukt i en lang rekke bruksområder. Det har utmerket motstand mot flekker eller rust på grunn av krominnholdet, vanligvis fra 12 til 20 prosent av legeringen.

Alle smykkene våre er nikkelfrie. 

Husk at vi har 30 dagers bytterett og gratis bytte om du handler for over 350 kr.

Om du har noen spørsmål klikk her, eller kontakt oss gjerne på kontakt@leochevon.com

Vi godtar kredittkort, Vipps og Klarna. Alle betalinger behandles gjennom en sikret betalingsprosess.

Kredittkort-Visa / Mastercard: Pengene trekkes direkte etter at kjøpet er fullført.

Vipps: Etter å ha klikket på "Fullfør betaling" blir du ført omdirigert til Vipps for å fullføre din sikre betaling.

Klarna

1. I kassen må du velge "Betal Senere" for å betale med Klarna. 

2. Betal 30 dager senere med Klarna. Din 30 dagers betalingsperiode starter når pakken sendes.

3. Fullfør betalingen. Klarna-appen gir deg full oversikt over hva du skal betale, og når betalingen forfaller. 

Følg denne linken for å sende din retur. 

  • Vi har gratis bytte på alle bestillinger over 249 kroner, eller om du ønsker å bytte varen(e) i et gavekort på tilsvarende sum.
  • Om du ønsker pengene refundert har vi en fast fraktkostnad ved retur på 69 kroner. Dette vil trekkes fra det totale beløpet som refunderes tilbake til kunden.
  • Om bestillingen din har en verdi på under 249 kroner og du ønsker å bytte til andre produkter koster det 49 kroner. 

RETUR/REFUSJON

Returpolitikken vår varer i 14 dager. Hvis det har gått 14 dager siden du mottok pakken din, kan vi dessverre ikke tilby deg refusjon. For å være kvalifisert for retur, må varen din være ubrukt og i samme stand som du mottok den. Den må også være i originalemballasjen.

Angreretten gjelder ikke åpnede eller brukte øredobber på grunn av hygieniske årsaker. 

BYTTE/GAVEKORT 

Hvis du ønsker å bytte varen(e), så bare utfør en retur på varen(e) du har nå og legg inn et nytt kjøp umiddelbart på det du ønsker å bytte til. Om du ønsker gavekort på tilsvarende sum er dette også mulig. Følg linken øverst på denne siden for bytte/gavekort. 

Bytteretten vår varer i 30 dager etter at du har mottatt pakken din. For å være kvalifisert for retur, må varen din være ubrukt og i samme stand som du mottok den. Den må også være i originalemballasjen.

Bytteretten gjelder ikke åpnede eller brukte øredobber på grunn av hygieniske årsaker.  

 

Om du har noen spørsmål, kontakt oss gjerne her.

 

30 dagers bytterett

Trygge gavekjøp

1-3 dagers levering

Sendes fra Oslo

Smykkeboks inkludert

Verdi 69 kr

30 dagers bytterett〡1-3 dagers levering

Handlekurv

Gratulerer! Gratis frakt er aktivert Du er 699 kr unna gratis frakt.
Ingen produkter igjen for kjøp